E-Ticaret

E Ticarette Takip Edilmesi Gereken Önemli Metrikler

E Ticarette Takip Edilmesi Gereken Önemli Metrikler

Rekabette meydana gelen sürekli artış, değişen tüketici davranışları ve yükselen müşteri edinme maliyetleri e ticaretteki performans değerlendirmelerinin ve hedef kpı’ların daha fazla önem kazanmasına neden oluyor. Bu içerikte E Ticarette Takip Edilmesi Gereken Önemli Metrikler sizi bekliyor.

E ticarette başarılı olmak için kpı’ların doğru kararlaştırılması, doğru anlaşılması, düzenli ve sistematik olarak takip edilmesi gerekiyor. Yapılan işin etkisini yorumlamak ve değerlendirmek analiz ettiğimiz verilerin doğru takip edilmesi ile sağlanabilir. Bu değerlendirmeler sonrasında da stratejik kararlar alınmasına ya da yatırımlar yapılmasına karar verilebilir. Alınacak aksiyonları belirleyen temel etmen aslında bahsettiğimiz doğru ölçümleme metrikleridir.

Bu metrikler e ticaret operasyonlarının farklı aşamalarına özel olarak tespit edilebilir. Bizim buradaki konumuz dijital pazarlama aksiyonları özelinde olduğu için yoğun olarak iletişim faaliyetlerini baz alarak takip edilmesi gereken metriklerden bahsedeceğim.

E Ticaret Platformu ya da Web Sitesi Performansı

Temel olarak Google Analytics ya da Search Console üzerinden web sitesi performansına dair alabildiğimiz veriler e ticaret performansımızı iyileştirmek için oldukça kıymetli. Demografik verilerden ziyaretçi profillerine, hemen çıkma oranından geri gelen ziyaretçi oranına, sitede geçirilen süreye kadar alınan birçok veri burada iyi analiz edilmelidir. Buradaki verileri ne kadar iyi yorumlar ve iyileştirirseniz dönüşüm oranlarınızı o kadar çok artırırsınız.

Dönüşüm Oranı

Dönüşüm oranı amacınıza ne kadar ulaştığınızın ya da bir başka deyişle ne kadar başarılı olduğunuzun önemli bir göstergesidir. Kullanıcı dostu ve amaca hizmet eden platformlarda dönüşüm oranı yüksektir. Buradaki hedef dönüşümler e ticaret için form doldurma, üyelik oluşturma, sipariş verme, sitede belli bir zaman geçirme vb metriklerden oluşabilir.

Müşteri Aktivasyon Oranı

Müşterilerinizin ne kadarı gerçekten aktif olarak web sitenizi kullanıyor, ne kadarı aktivasyonunu tamamlamış ya da ne kadarı pasif durumda. Total hedef kitleniz içerisindeki bu kırılımları bilmek aktivasyon oranını artırmaya yönelik aksiyonlar geliştirmenizin önünü açacaktır.

Müşteri Edinme Maliyeti

Çok özet bir şekilde bir müşteri kazanmak için harcadığınız tutar olarak ifade edilebilen müşteri edinme maliyeti (Customer Acquisition Cost – CAC) yapılan yatırımların geri dönüşünü de ölçümlemek için iyi bir fırsattır.

Kanal Bazında Satış Oranları

Hangi kanaldan daha çok trafik ve dönüşüm aldığınızı bilmek, düşük performans gösteren kanallara yatırım yapmak ve iyileştirmek ya da kanal stratejisini değiştirebilmek için oldukça kıymetli. Gelir analizi yaparken kanal bazında kırılımlı olarak satış rakamlarını mutlaka görmelisiniz.

ROI

Return on Investments yani yatırımın geri dönüşü değerlendirmeleri e ticaret platform olmanıza gerek kalmaksızın her iş modelinin takip etmesi gereken bir metric. Yapılan yatırımdan hangi oranda, ne şekilde ve hangi kanallardan dönüş sağlandığını ölçümlemek şart.

ROI ile iligli detaylı bilgiye şuradaki yazıdan ulaşabilirsiniz.

Sepet Terk Etme Oranı

Herhalde eticarette ilk neyi ölçümlersiniz diye sorsalar ilk aklıma gelen metrik bu olurdu. Kullanıcıları sipariş vermekten vazgeçiren nedir diye sormak ve analizlerle bunu tespit etmek potansiyel satışlarınızı artırır ve dönüşüm oranlarınızı artırır. Bu nedenle bu metriğin çok iyi analiz edilmesi gerekir.

Ortalama Sepet Tutarı / Ortalama Sipariş Değeri

Müşterilerinizin sipariş başına ödedikleri ortama sipariş tutarı bir diğer deyişle sipariş değerini ifade eden bu ölçümleme ile karlılık ve gelir artırma modelleri tetiklenebilir.

Tekrar Sipariş Verme Oranı

Düzenli alışveriş yapan kullanıcıların oranlarını bilmek, sipariş frekansını ölçmek aynı şekilde yatırım ve gelir modellerini geliştirmenizin önünü açar. Müşteri deneyimi ve memnuniyetini sağladığınız takdirde yükselen yeniden sipariş verme oranları da müşteri sadakati yaratmanıza ve geliştirmenize olanak tanır.

İletişim Faaliyetlerine Yapılan Dönüşler

E ticaret satışlarını artırmak için yapılan e mailing ya da sms faaliyetlerine kullanıcıların verdiği reaksiyonlar da mutlaka ölçümlenmesi gereken metriklerdir. Kampanya türlerine göre analiz edilmesi gereken bu metrikler stratejilerin şekillenmesinde de önemli rol oynar. Günlük bültenler, hatırlatma içerikleri, kampanya ve duyuru içeirkleri, dönemsel ya da sezonsal içerikler ile seçenekler artırılabilirken her içerik kendi içinde ve döneminde analiz edilmelidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir