Helpful Content Update – Faydalı İçerik Güncellemesi Nedir?
Google tarafından yayınlanan ve içerik kalitesiyle doğrudan ilgili olan bu güncelleme içerik üreticilerini yakından ilgilendiriyor. Ağustos 2022’de duyurulan ve sonrasında aşamalı olarak yayın alınan güncellemenin detaylarından bahsedeceğim.
Arama sonuç sayfasında yer alan içeriklerin daha nitelikli olması, kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve içerik üreticilerini daha kaliteli içerikler üretmeye teşvik etmek amacıyla yapılan bu güncellemeyi içeren yeni bir algoritma yayınlandı ve canlıya alındı. İşin özeti şu aslında, bu güncelleme ile niteliksiz olarak oluşturulan, salt seo gözetilerek anahtar kelimelere odaklanılmış, arama motorlarını yanıltmaya odaklı içerikler ve web siteleri artık eski performanslarını gösteremeyecek. Bu durum zaten olması gerektiği gibi içerik üreten yayıncıları ciddi anlamda etkileyemeyecek.
Makine öğrenmesi ile birleşecek olan faydalı içerik güncellemesi sayesinde içerikler kolayca sınıflandırılabilecek ve bu da arama kalitesini ve sonuçlarını yüksek düzeyde iyileştirecek.
Helpful Content Update Hangi İçerikleri Etkiliyor
Önce bu güncellemenin sayfa bazlı değil tüm site odaklı olduğunu belirteyim. Yani burada dikkat edilmesi gereken genel site bütünlüğünü sağlamak ve sayfaları bütünsel olarak değerlendirmek.
Google tarafından özellikle en çok etkileneceği tahmin edilen kategorilerden biri çevrim içi eğitim materyalleri sunan web sayfaları. Akabinde alışveriş, teknoloji ve eğlence kategorileri geliyor.
Helpful Content Update Neden Önemli, Neler Yapılmalı?
Bu güncelleme önemli çünkü eğer salt seo odaklı ürettiğiniz, kullanıcıya faydası olmayan içerikleriniz varsa artık sıralamalarda görünmeyeceği anlamına geliyor. Bu da otomatik olarak içerik üreticileri kaliteli içerik üretmeye itiyor. İçeriğin özgünlüğü, genel web sitesi ile örtüşüp örtüşmediği, clickbait yanılgılarına sebep olup olmadığı yani kısaca içerik kalitesi açısından seviyesi ortaya çıkıyor. Eğer içerik pazarlaması çalışmaları yapıyorsanız içeriklerinizi denetlemenizde fayda var. Böylece eksikleri tespit edip gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz. Periyodik olarak içeriklerinin trafiklerini analiz edip, spesifik
Google daha önce de 2011 ve 2012 yıllarında içerik kalitesini ve sıralamasını hedefleyen güncellemeler yapmıştı. 2011 yılında yayınlanan Panda güncellemesi ile içerik kalitesi düşük web siteleri, 2012’de yayınlanan Penguin güncellemesi ile de arama sırasını etik dışı yollarla yükselten web siteleri hedef alınmıştı.İçerik Pazarlamasında Yapılan En Büyük 15 Hata
Hem İngilizce hem Türkçe dillerini etkileyen bu güncelleme ile içeriklerinizi baştan bir kontrol etmenizde fayda var. Eksikleri olduğunu düşündüğünüz içeriklerinizi güncelleyebilir, yeni içerik stratejinizin hedeflerini daha spesifik olarak netleştirebilirsiniz. Kullanıcı odaklı içerik ürettiğiniz takdirde kazanan taraf siz olursunuz.