Lead Generation Nedir?
Lead Nedir, Neden Gereklidir, Nasıl Yaratılır?
Ücretli ve Ücretsiz olarak lead yaratma Yöntemleri Nedir? İşletmem için en iyi lead generation stratejisini nasıl oluşturabilirim?
Etkili bir lead generation oluşturmak için neler yapmalıyım? Hangi kaynakları kullanmalıyım?
Firma ve şirketler, faaliyetlerini sürdürebilmek için potansiyel müşterilere ihtiyaç duyarlar, bu da lead generation yani potansiyel müşteri toplama ile gerçekleşir. Lead generation kavramını özetlemek gerekirse potansiyel müşteri elde etme, potansiyel müşterilere ulaşma gibi tanımlarla açıklayabiliriz.
Neden Lead Generation’a İhtiyacımız Var?
İşletmenin büyüyebilmesi, hacminin artması için mevcut müşterilerinin yanı sıra yeni müşterilere ulaşması gerekir. Ulaşılan her yeni potansiyel müşteri, aslında bir fırsattır.
Lead generation bir yandan da müşteri bilgilerinin crm veri tabanına aktarılması, bu verilerin pazarlama ve müşteri sadakati yaratma programlarında kullanılması açısından da önemli bir süreç aslında. Analitik olarak tuttuğunuz verileri yorumlayabilmek, dijital pazarlama süreçlerinizde crm verilerini kullanabilmek hedeflerinize ulaşmanızda önemli bir adım.
Lead Generation Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Dijital pazarlamada önemli bir rolü olan lead generation, aday müşteri yaratılması anlamına gelmektedir. Kısacası, firma veya şirketlerin ürün ve hizmetleri ile ilgilenen ama kimliği henüz belirli olmayan kişileri tespit ederek, bunların birer kimliğinin olmasını sağlamaktır. Bir bakıma, potansiyel müşterilerin gerçek müşteriler haline getirilmesi işlemidir.
Buradaki esas maksat, doğru müşteri adaylarını tespit ederek, yeni satış fırsatlarını yakalayabilmektir. Aday müşterilerin yaratılması işlemi, çok iyi bir analiz, doğru pazarlama tekniklerinin kullanılması ve etkili iletişim araçlarından uygun şekilde faydalanılarak gerçekleştirilebilir. Firma ve şirketler böylece, aday müşteri kitlesine yönelik, uygun pazarlama stratejileri oluşturarak, ticaret hacimlerini geliştirebilirler.
Etkili Bir Lead Generation İçin Ne Yapılmalıdır?
Etkili bir lead generation için öncelikle, potansiyel hedef kitlenin özelliklerinin iyice analiz edilmesi gerekmektedir.
Daha sonra bu kişilerin, şirket veya firmaya ulaştığı kaynaklar tespit edilerek, en çok kullanılan kaynaklar üzerine yoğunlaşılmalıdır.
Hedef kitlelerin satın alma tercihleri sürekli takip edilmeli ve geri dönüşler mutlaka ölçümlenmelidir.
Lead Generation Kanalları Nelerdir?
Dünya üzerinde lead generation uygulanırken iki kanal kullanılmaktadır. Inbound ve Outbound kanalı.
Outbound yönteminde müşteriye ulaşmak için ilk adımı siz atarken, inbound yönteminde siz gerekli alt yapıyı hazırlarsınız, müşteri size gelir. Yani Inbound yönteminde temel prensip aday müşterinin kendi rızası ile bilgilerini size ulaştırmasıdır.
Bu kanallar ve özellikleri şu şekilde sıralanmaktadır;
Outbound yöntemi: Bu yöntem proaktif bir kitle ulaşım girişimi olarak tanımlanmaktadır.
Outbound kanalı kullanılmadan önce, potansiyel müşteri listelerine ulaşılması gerekmektedir.
Ulaşılan listedeki kişilerle, telefonla aranarak veya e-posta ile SMS gönderilerek iletişim kurulmaktadır. İletişim kurulduktan sonra, ürün veya hizmetle ilgili bilgiler aktarılarak, satın alma konusunda kişiler motive edilmektedir.
Outbound kanalı, aday müşterileri rahatsız edebilmekte ve tek yönlü bir iletişime imkan vermektedir.
Kanalın kullanılma amacı genele hitap etmekte ve tamamen satış amaçlıdır.
Ayrıca ınbound kanalına oranla daha geniş kitleler hedeflenmektedir ve bu yöntemin bütçesi çok daha fazladır.
Telefon ve postanın yanında, televizyon ve radyo reklamları ile basılı reklamlar ile reklam panoları da kullanılabilmektedir.
Bu yöntem kullanılırken KVKK yaptırımları göz önünde bulundurulmalıdır.
Inbound yöntemi: Çevrimiçi kullanılan bir yöntemdir. Hazırlanacak web siteleri arama motoru optimizasyonu teknikleri kullanılıp, çevrim içi arama optimizasyonu yapılır. Böylece aday müşterilerin sorularının karşılığı olan uygun anahtar kelimeler sitenin içeriğinde yer almış olur. Hedef kitleler bu sayede, siteye daha kolay ulaşabilir ve etkileşime açık hale gelirler. Etkileşim esnasında, uygun teknikler kullanılarak aday müşteriler, mevcut müşteriler listesine dahil edilebilir.
İki yönlü bir iletişime sahip olan inbound yöntemi, aday müşterilerin daha fazla dikkatini çekmektedir.
Daha düşük bütçelerle gerçekleştirilebilen bu yöntemin içeriği çok zengindir.
Inbound yönteminde öncelikli hedef, müşterinin ürün ve hizmetler konusunda eğitilmesidir.
Hedef kitle, hizmet veya ürünle ilgili nasıl ve ne zaman iletişime geçeğine kendiri karar verdiğinden daha sıcak bir yöntemdir.
Bu nedenlerden dolayı, inbound yöntemi daha çok tercih edilmekte ve başarı oranı daha yüksek olmaktadır.
Online Aday Müşteri Oluşturma Yöntemleri Nelerdir?
Online olarak lead generation oluştururken değişik yöntemler kullanılmaktadır. Bunların başında, en çok kullanıcıya sahip olan sosyal medya platformları geliyor. Sosyal medya kanalları üzerinden oluşturacağınız içeriklere müşterilerin vereceği tepkiler ve geri bildirimler size potansiyel müşteriler kazandırabilir.
Yine aynı şekilde sosyal medya reklamları ile potansiyel müşteri bilgileri toplayabilirsiniz. Facebook ve Instagram üzerinde verebileceğiniz potansiyel müşteri formu reklamları ile geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.
Diğer yöntemler ise; içerik pazarlama (blog yazıları gibi), webinarların izlenmesi, tıklama başına ödeme reklamları, e-postalar ve display reklamları olarak sıralanmaktadır.
Her bir kanal için potansiyel müşterilere ulaşma yöntemlerini uygulamalı örnekler vererek ilerleyen yazılarımda paylaşacağım.
Bu konuyla bağlantılı olarak aşağıdaki yazılar da ilginizi çekebilir.
Persona Nedir, Pazarlama Çalışmalarında Neden Persona Yaratılmalıdır?