İş Geliştirme

Dijital Pazarlamada ROI, Önemi ve Hesaplama Yöntemleri

Dijital pazarlama dünyası her geçen gün daha rekabetçi bir hale geliyor. Markalar, kısıtlı bütçeler ve yoğun rekabet ortamında hedef kitlelerini yakalamak için çok çeşitli kanallarda varlık göstermeye çalışıyor. Bu çabanın arkasında her zaman bir temel amaç yatıyor: Yapılan yatırımın karşılığını almak ve bu yatırımı olabilecek en kârlı şekilde yönetmek. İşte tam da burada “ROI” yani

Devamı...
İş Geliştirme

Funnel Marketing (Dönüşüm Hunisi) Nedir?

Funnel Marketing (Dönüşüm Hunisi), potansiyel müşterilerin bir ürün veya hizmetle tanışmasından satın alma aşamasına kadar geçirdiği süreçleri tanımlayan bir pazarlama stratejisidir. Bu strateji, müşteri yolculuğunu belirli aşamalara ayırarak, her aşamada ne tür pazarlama faaliyetlerinin uygulanması gerektiğini belirler. Funnel Marketing, müşterilerin her aşamada etkili bir şekilde yönlendirilmesini ve nihayetinde dönüşüm oranlarının artırılmasını hedefler. Funnel Marketing (Dönüşüm

Devamı...
İş Geliştirme

NPS (Net Promoter Score): Müşteri Memnuniyetinin ve Sadakatinin Anahtarı

NPS Net Promoter Score, müşteri memnuniyetini ve sadakatini ölçmek için kullanılan yaygın bir metrik olup, işletmelerin müşteri deneyimlerini anlamalarına yardımcı olur. NPS’in ne olduğunu, nasıl hesaplandığını, neden önemli olduğunu ve nasıl iyileştirilebileceğini anlatalım. NPS (Net Promoter Score): Müşteri Memnuniyetinin ve Sadakatinin Anahtarı Müşteri memnuniyeti ve sadakati, işletmeler için hayati öneme sahiptir. Müşterilerin işletmeler hakkında ne

Devamı...
İş Geliştirme

Arketip Nedir? Pazarlama İletişim Çalışmalarında Nasıl Kullanılır?

Arketip Nedir? Pazarlama İletişim Çalışmalarında Nasıl Kullanılır? Arketip, pazarlama ve marka yönetimi açısından önemli bir kavramdır. Bir arketip, belirli bir karakter, davranış veya özellik setiyle ilişkilendirilen idealize edilmiş bir tip veya modeldir. Pazarlama bağlamında arketipler, tüketicilerin duygusal bağ kurmalarını ve markaları daha derinlemesine anlamalarını sağlamak için kullanılır. Arketip kavramı, psikolog Carl Gustav Jung tarafından geliştirilmiş

Devamı...
Google

Google Tag Manager (GTM ) Nedir, Nasıl Kullanılır?

Google Tag Manager (GTM ) Nedir, Nasıl Kullanılır? Google Tag Manager (GTM), dijital pazarlamacıların ve web yöneticilerinin web sitelerine ve mobil uygulamalarına analiz, pazarlama ve diğer izleme etiketlerini yönetmelerini sağlayan ücretsiz bir Google aracıdır. GTM, etiketlerin (örneğin, Google Analytics, Facebook Pixel, AdWords dönüşüm izleme vb.) web sitenize eklenmesini ve yönetilmesini kolaylaştırır. Google Tag Manager (GTM

Devamı...
Dijital Pazarlama

AB Testi Nedir, Neden ve Nasıl Yapılır?

AB Testi Nedir, Neden ve Nasıl Yapılır? AB testi, farklı versiyonların performansını karşılaştırarak en etkili olanı belirlemek için kullanılan önemli bir yöntemdir. İş dünyasında pek çok projede özellikle dijital projelerde kullanılan bu yöntem ile daha iyi performans ve verimlilik hedeflenir. Kampanya performansını artırmak, yatırımın geri dönüşünü maksimize etmek (ROI) ve daha yüksek dönüşümler sağlamak başlıca

Devamı...
Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlamada Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Dijital Pazarlamada Rakip Analizi Dijital pazarlamada rakip analizi, bir işletmenin rekabet ortamını anlamak ve stratejik avantaj elde etmek için rakiplerinin çevrimiçi faaliyetlerini inceleme sürecidir. Bu analiz, pazarlama stratejilerini geliştirmeye, fırsatları belirlemeye ve potansiyel tehditlere karşı hazırlıklı olmaya yardımcı olur. İşte dijital pazarlamada etkili bir rakip analizi yapmanın adımları: Rakipleri Belirleme İlk adım, doğrudan ve dolaylı

Devamı...
Google

Google Trends Nasıl Verimli Kullanılır?

Google Trends, Google tarafından sunulan ücretsiz bir araçtır ve kullanıcıların belirli arama terimlerinin Google’da ne kadar popüler olduğunu, hangi bölgelerde daha çok arandığını ve zaman içinde nasıl bir değişim gösterdiğini görmelerini sağlar. İşte Google Trends’in ne olduğu ve Google Trends Nasıl Kullanılır sorusunun cevabı: Google Trends Nedir? Google Trends, kullanıcıların Google arama verilerini görselleştirmelerine ve

Devamı...
İş Geliştirme

ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?

ROI hesaplaması, insanların bir işe girerken ihtiyaç duyacağı parayı ve bu paranın onlara ne kadar sürede geri döneceğiyle ilgilidir. Genellikle büyük meblağlar ödemeden önce insanların yatırımlarının ne kadar sürede kendisini çıkartacağını öğrenmek ister. Bu nedenle de ROI çözümlemesinden yardım alırlar. Günlük hayatta bile kullanılabilecek olan bu basit denklem, hayatımızı kolaylaştırmaya ve doğru karar vermeye yardımcı

Devamı...