Dijital Pazarlama

Programatik Reklamcılık

Programatik Reklamcılık Programatik reklamcılık, dijital pazarlama dünyasında hızla yayılan ve geleneksel reklam yöntemlerine göre daha hedef odaklı ve veri odaklı bir yaklaşım sunan bir reklam satın alma ve yönetim yöntemidir. Bu yazıda, programatik reklamcılığın ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve işletmeler için sağladığı faydaları ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğiz. Programatik Reklamcılık Nedir? Programatik reklamcılık, reklamverenlerin reklam yerleşimlerini

Devamı...
Pazarlama İletişimi

Advertorial Nedir?

Advertorial Nedir? Advertorial, reklam ve editöryel içeriklerin birleşimi olarak tanımlanabilir. Bir ürün veya hizmetin tanıtımını yaparken, içeriği gazete, dergi, web sitesi veya benzeri bir yayın aracılığıyla editöryal içerik gibi sunarak reklam amacı güden bir tür pazarlama yöntemidir. Advertorial’ler genellikle şu özelliklere sahiptir: 1. Görünüm ve Düzen: Editöryel içerikler gibi tasarlanır ve yayınlanır. Bu nedenle, okuyucular

Devamı...
Dijital Pazarlama

Real Time Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?

Real Time Marketing Nedir, Nasıl Yapılır? Real-time marketing (gerçek zamanlı / Eş zamanlı pazarlama), olaylar veya anlık trendler üzerinden hızlı bir şekilde tepki vererek, markanın veya ürünün tanıtımını yapma stratejisidir. Bu tür pazarlama genellikle sosyal medya ve dijital platformlarda gerçekleştirilir ve hedef kitlenin dikkatini çekmek için zamanlama ve içerik açısından son derece önemlidir. İşte real-time

Devamı...
Dijital Pazarlama

Push Notification Nedir?

Push Notification Nedir? Push notification ya da bilinen adıyla push bildirimleri, bir uygulama veya web sitesi üzerinden kullanıcılara gönderilen anlık bildirimlerdir. Bu bildirimler, kullanıcıların cihazlarına (telefon, tablet, bilgisayar vb.) gönderilir ve uygulamanın veya web sitesinin dikkatlerini çekmek veya bilgilendirmek için kullanılır. İşte push bildirimlerinin temel özellikleri: 1. Anlık ve Otomatik Gönderim: Push bildirimleri, uygulama veya

Devamı...
Dijital Pazarlama

Hosting Türleri Nelerdir?

Hosting Türleri Nelerdir? Günümüzde birçok kişi web site açmak için hostinge ihtiyaç duymaktadır. Host etme işlemi, diğer bir deyişle barındırma işlemi bir web sitesinin internet üzerinde erişilebilir olmasını sağlayan temel bir bileşen olarak yer almaktadır. Günümüzde hosting firmalarının müşterilerin ihtiyaçlarına göre sunmuş olduğu farklı web hosting türleri vardır. Sunulan bu hostinglerin her biri belirli gereksinimlere

Devamı...
Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlamada Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Dijital Pazarlamada Rakip Analizi Dijital pazarlamada rakip analizi, bir işletmenin rekabet ortamını anlamak ve stratejik avantaj elde etmek için rakiplerinin çevrimiçi faaliyetlerini inceleme sürecidir. Bu analiz, pazarlama stratejilerini geliştirmeye, fırsatları belirlemeye ve potansiyel tehditlere karşı hazırlıklı olmaya yardımcı olur. İşte dijital pazarlamada etkili bir rakip analizi yapmanın adımları: Rakipleri Belirleme İlk adım, doğrudan ve dolaylı

Devamı...
Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlamada KPI Nedir?

Dijital Pazarlamada KPI Dijital pazarlamada KPI (Key Performance Indicator – Anahtar Performans Göstergesi), bir organizasyonun veya bir kampanyanın başarısını ölçmek için kullanılan ölçülebilir metriklere verilen genel bir isimdir.  KPI’lar, belirlenen hedeflere ulaşma sürecinde performansı izlemek ve değerlendirmek için kullanılır. Dijital pazarlama stratejilerinde KPI’lar belirlemek ve doğru şekilde ölçmek, kampanyaların etkinliğini anlamak ve iyileştirmek için kritik

Devamı...
Dijital Pazarlama

Performans Pazarlaması Nedir?

Performans Pazarlaması Nedir, Nasıl Yapılır? Performans pazarlaması, belirli bir eylemi gerçekleştirmeye yönelik olarak ölçülebilir sonuçlar elde etmeyi hedefleyen pazarlama taktiklerini ifade eder. Genellikle bu tür pazarlama, satış, lead (potansiyel müşteri) veya belirli bir etkileşim gibi belirli bir hedefe ulaşmak için kullanılır ve başarı ölçütleri net bir şekilde tanımlanır. PPC olarak da genel olarak ifade edilen

Devamı...
Dijital Pazarlama

Yeni Başlayanlar İçin Dijital Pazarlama Terimleri

Yeni Başlayanlar İçin Dijital Pazarlama Terimleri A/B Split Test İki farklı değişkenin performansını ölçmek amacıyla yapılan test süreçlerine verilen addır. Genellikle kampanya dönemlerinde ya da yeni lanse edilecek herhangi bir ürün-hizmete yönelik kullanıcı deneyimini araştıran bir yöntem olarak kullanılır. Rekabetin daha keskin olduğu dijital dünyada, iki veya daha fazla değişkenin kullanıcılar nezdindeki tercihini test etmekte

Devamı...
İş Geliştirme

Lead Generation Nedir?

Lead Generation Nedir? Lead Nedir, Neden Gereklidir, Nasıl Yaratılır? Ücretli ve Ücretsiz olarak lead yaratma Yöntemleri Nedir? İşletmem için en iyi lead generation stratejisini nasıl oluşturabilirim? Etkili bir lead generation oluşturmak için neler yapmalıyım? Hangi kaynakları kullanmalıyım? Firma ve şirketler, faaliyetlerini sürdürebilmek için potansiyel müşterilere ihtiyaç duyarlar, bu da lead generation yani potansiyel müşteri toplama

Devamı...