İş Geliştirme

Funnel Marketing (Dönüşüm Hunisi) Nedir?

Funnel Marketing (Dönüşüm Hunisi), potansiyel müşterilerin bir ürün veya hizmetle tanışmasından satın alma aşamasına kadar geçirdiği süreçleri tanımlayan bir pazarlama stratejisidir. Bu strateji, müşteri yolculuğunu belirli aşamalara ayırarak, her aşamada ne tür pazarlama faaliyetlerinin uygulanması gerektiğini belirler. Funnel Marketing, müşterilerin her aşamada etkili bir şekilde yönlendirilmesini ve nihayetinde dönüşüm oranlarının artırılmasını hedefler. Funnel Marketing (Dönüşüm

Devamı...
Kurumsal İletişim

Sponsorluk İletişimi: Başarılı Bir Strateji Nasıl Oluşturulur?

Sponsorluk İletişimi: Başarılı Bir Strateji Nasıl Oluşturulur? Sponsorluk, markaların hedef kitleleriyle doğrudan etkileşim kurmalarına olanak tanıyan etkili bir pazarlama stratejisidir. Doğru bir sponsorluk iletişimi, hem sponsor olan marka hem de sponsorluk sağlanan etkinlik veya organizasyon için kazan-kazan durumu yaratır. Peki, etkili bir sponsorluk iletişimi nasıl oluşturulur? İşte dikkat etmeniz gereken önemli adımlar: 1. Hedeflerinizi Belirleyin

Devamı...
Pazarlama İletişimi

İçsel Pazarlama Nedir?

Pazarlama çalışmaları yaparken belki de en çok gözden kaçan hedef kitle gruplarından olan iç müşteriler yani şirket / kurum çalışanları aslında öncelikli olarak pazarlama çalışmalarının yapılması gereken gruplardan. Özellikle işveren markası yatırımı yapmak ya da çalışanlarla sadık bir iletişim kurmak için kıymetli olan içsel pazarlama çalışmalarının bütçeleri de diğer dış faaliyetlere kıyasla daha makul. Burada

Devamı...
Dijital Pazarlama

Real Time Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?

Real Time Marketing Nedir, Nasıl Yapılır? Real-time marketing (gerçek zamanlı / Eş zamanlı pazarlama), olaylar veya anlık trendler üzerinden hızlı bir şekilde tepki vererek, markanın veya ürünün tanıtımını yapma stratejisidir. Bu tür pazarlama genellikle sosyal medya ve dijital platformlarda gerçekleştirilir ve hedef kitlenin dikkatini çekmek için zamanlama ve içerik açısından son derece önemlidir. İşte real-time

Devamı...
Pazarlama İletişimi

Hedef Kitle ve Sosyo Ekonomik Statü Arasındaki Ilişki Nedir?

Hedef Kitle ve Sosyo Ekonomik Statü Arasındaki İlişki Nedir? Markaların hedef kitlelerini belirlerken sosyo-ekonomik statü (SES), tüketicilerin gelir düzeyi, eğitim seviyesi, meslek ve sosyal statü gibi faktörler temel alınır. Hedef kitle belirleme sürecinde sosyo-ekonomik statünün anlaşılması, markaların pazarlama stratejilerini ve iletişim yaklaşımlarını doğru şekilde şekillendirmelerine yardımcı olur. İşte hedef kitle ve sosyo ekonomik statü ilişkisi

Devamı...
Pazarlama İletişimi

Pazarlama İletişiminde İknanın Psikolojisi

Dijital pazarlama, günümüzde işletmelerin müşterilere ulaşma, ürün ve hizmetlerini tanıtma çabalarını en çok yoğunlaştırdığı alanların başında geliyor. Artık pazarlama dendiğinde; sosyal medya kampanyaları, içerik pazarlaması, arama motoru optimizasyonu (SEO), influencer iş birlikleri gibi birçok kanal ve yöntem akla geliyor. Ancak bu görünür stratejilerin temelinde yatan, daha derin ve evrensel bir kavram var: iknanın psikolojisi. Pazarlama

Devamı...
Pazarlama İletişimi

Başarılı Bir Pazarlama Planı ve Olması Gerekenler

Geleneksel, dijital ya da 360 derece pazarlama planı, ulaşmak istediğimiz hedeflere bizi götüren bir yol haritası niteliğindedir. İyi kurgulanmış, verilere dayalı bir pazarlama planı ile rakiplerden ayrışmak ve tercih edilebilir bir marka olmak ya da diğer hedeflerinize ulaşmak oldukça mümkündür. İyi Bir Pazarlama Planı Nasıl Oluşturulur? Başarılı bir pazarlama planı oluştururken aşağıdaki unsurları göz önünde

Devamı...
İş Geliştirme

Pazarlamada AIDA Modeli Nedir?

AIDA Modeli Nedir? AIDA modeli, pazarlama ve iletişim stratejilerinde sıklıkla kullanılan bir modeldir ve müşteri satın alma sürecini anlamak için tasarlanmıştır. AIDA, dört aşamadan oluşur: Attention (Dikkat), Interest (İlgi), Desire (Arzu) ve Action (Aksiyon). Her bir aşama, potansiyel müşterinin ürün veya hizmete olan ilgisini ve nihai olarak satın alma kararını etkilemek için belirli bir rol

Devamı...